تحصیلات
کتابهای تالیفی
کتابهای ترجمه شده
فصلی از کتاب
مقالات چاپ شده در نشریات بینالمللی
- آذرپرند س. (1387) . ~ペルシア語における敬語表現~素材敬語を中心に. (زبان و اجتماعGENGOSHAKAI، 2(2)، 438-456.
- Azarparand S. (2009) . A Study over the Root of bande: Change from Slave/Servant to Humble Form for First Person Singular Pronoun. Hitotsubashi journal of social sciences, 34(1), .
- Azarparand S. (2012) . A Study over the Verbal Filler in Modern Persian. Journal of Iranian Studies, 8(8), 1-15.
- Azarparand S. (2015) . A Study over the Classification and Denomination of Behavioral Expressions in Modern Persian, Characteristics of Japanese Parallels in View. Journal of Iranian Studies, 2015(11), .
مقالات چاپ شده در نشریات داخلی
- آذرپرند س. (1393) . بررسی ویژگیهای ساختاری مشترک در گفتارهای مودبانه زبان ژاپنی و فارسی. نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، 3(1)، 45-60.
- آذرپرند س. (1395) . نقد و بررسی کتاب درسی دو جلدی ژاپنی برای همه، سطح مقدماتی (ویراست دوم، اصلاح شده). پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، 1(2)، 33-55.
- آذرپرند س. (1398) . تغییرات راهبرد زبانی «خطاب»براساس نظریه ادب براون و لوینسون بین استادان و دانشجویان ایرانی: مطالعه موردی دانشگاه تهران. فصلنامۀ زبان شناسی اجتماعی، 2(4)، .
- آذرپرند س. (1398) . نقد مجموعه کتاب های بیایید زبان ژاپنی بیاموزیم!. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، 19(6)، .
- اکبری ح. و آذرپرند س. (1400) . مدیریت زبان ژاپنی توسط فارسی¬زبانان مقیم در ژاپن در صحنه¬های برخورد مودبانه با ژاپنی¬زبانان - مطالعه موردی با استناد به ارزیابی شخص سوم -. نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، 11/2(2)، .
همایشهای بینالمللی
- آذرپرند س. (1390). بررسی تشابهات کاربرد شناسی در بیان های مودبانه زبان ژاپنی و فارسی. نخستین همایش بین المللی زبان فرهنگ و ادبیات ژاپن. تهران.
- آذرپرند س. و حسینی س. (1394). حضور استعمارگران غربی در خلیج فارس در آینه سفرنامه های ژاپنی، با تمرکز بر سالهای 1880 تا 1940 میلادی. خلیج فارس و جزایر ایرانی در ادبیات ایران و جهان، حضور ایران و ایرانی در سفرنامه ها، با محوریت سده نوزدهم میلادی. تهران.
فعالیتهای اجرایی
- مدیر کمیته تخصصی زبان و ادبیات ژاپنی، گروه زبان شناسی و آموزش زبانهای خارجی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1393/07/10، 1399/07/04، ایران، تهران
- عضو گروه زبانشناسی و زبان های خارجی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، 1393/10/01، 1395/01/01، ایران، تهران
- عضو گروه زبانشناسی و زبان های خارجی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، 1397/01/01، 1399/01/01، ایران، تهران
راهنمایی پایاننامه
- بررسي توانائي بكارگيري بيان هاي مودبانه (محترمانه .فروتنانه)در گفت شنود زبان ژاپني دانشجويان زبان و ادبيات ژاپني دانشگاه تهران، حوریه اکبری، دانشگاه تهران، 1391/07/30
- تاثير تغيير نوع متن در ميزان توانش درك مطلب فراگيران ژاپني سالهاي سوم و چهارم دانشگاه تهران، مریم فشکی، دانشگاه تهران، 1391/11/29
- بررسي شيوه تصحيح كلي نگري در نگارش زبان آموزان زبان ژاپني دانشگاه تهران، الهام صابری کلجاهی، دانشگاه تهران، 1392/04/31
- بررسي تاثير استفاده از شبكه واژگان برروي يادگيري و بخاطر سپرده واژگان در حافظه دراز مدت، مریم سلیمی، دانشگاه تهران، 1392/07/08
- بررسي ميزان استفاده دانشجويان ايراني از وجه سببي زبان ژاپني ودشواري هاي استفاده از آن، زهرا یوسفی راد، دانشگاه تهران، 1397/06/31
- بررسي بيان هاي سببي دادن - گرفتن (شي اكي ياري موراي)در گفتار زبان آموزان فارسي زبان زبان ژاپني با محوريت تجزيه و تحليل خطاهاي مواد آموزشي و زبان آموزان، منصوره محبی، دانشگاه تهران، 1398/04/31
- آموزش بيان هاي مودبانه ي زبان ژاپني به زبان آموزان فارسي زبان با محوريت انتقال زباني در دو زبان ، مروارید دریاقلی بیگی، دانشگاه تهران، 1398/06/30
- بررسي نام آواهاي زبان ژاپني در مجموعه كتاب هاي آموزشي «بياييد ژاپني بياموزيم» و دشواري هاي يادگيري و به كارگيري آن براي زبانآموزان فارسيزبان دانشگاه تهران، محدثه حاجی میرزاسیداحمد، دانشگاه تهران، 1401/04/22
- بررسي كتاب هاي آموزشي و شيوه هاي آموزش حروف كانجي در گروه زبان و ادبيات ژاپني دانشگاه تهران از آغاز تا كنون-با محوريت تجزيه و تحليل كتاب هاي آموزشي و شيوه هاي آموزش حروف كانجي در دانشگاه تهران و پيشنهاد شيوه هاي آموزش جديد و موثر-، فرهاد قارلقی، دانشگاه تهران، 1401/05/08
مشاوره پایاننامه
- مقايسه سطح مهارت درك مطلب دانشجويان دوره كارشناسي زبان ژاپني سال هاي سوم وچهارم، سونا حسن آبادی، دانشگاه تهران، 1390/12/15
- تحليل خطا و آموزش باهم آيي هاي زبان ژاپني به زبان آموزان ايراني با محوريت الگوي باهم آيي ( اسم +تكواژ حالت نما +فعل) بر اساس دادههاي انشاهاي زبان آموزان، سیده سارا میرغیاثی، دانشگاه تهران، 1397/06/31
- تاثير « تكنيك سايه » بر روي جايگاه تكيه واژگاني با محوريت گفتار زبان آموزان زبان ژاپني در ايران، مژگان دریاقلی بیگی، دانشگاه تهران، 1398/06/30
- تاثير فعاليت هاي نمايشي بر يادگيري زبان ژاپني به عنوان زبان دوم، محمد دیانتی، دانشگاه تهران، 1399/10/17
- -بررسي وضعيت كاربرد عبارتهاي بيان درخواست در زبان ژاپني توسط زبان آموزان ايراني - تحليل خطاهاي زبان آموزان ايراني درهنگام كاربرد اين عبارتها، روژین عزیزی، دانشگاه تهران، 1401/06/23