نام و نام‌خانوادگی: سید رضا دشتستانی professor_pic
پست الکترونیک:
rdashtestani@ut.ac.ir
مرتبه علمی: دانشیار
آدرس محل کار: دانشکده زبانها و ادبیات خارجی
دانشکده/گروه: گروه آموزشی زبان و ادبیات انگلیسی
تلفن محل کار: ---
نمابر: ---
ادرس وب سایت: ---

تحصیلات

  1. دکتری, 1394, آموزش زبان انگلیسی, دانشگاه تهران
  2. کارشناسی ارشد, 1388, آموزش زبان انگلیسی, دانشگاه خوارزمی تهران
  3. کارشناسی, 1386, مترجمی زبان انگلیسی, دانشگاه خوارزمی تهران

فصلی از کتاب

  1. Seyed Reza Dashtestani, and Shamimeh Hojatpanah. "Handbook for Online Learning Contexts: Digital, Mobile and Open." : Springer, 2021.

مقالات چاپ شده در نشریات بین‌المللی

  1. Seyed Mohammad Alavi, Majid Nemati, and Seyed Reza Dashtestani. "Towards a learner-centered approach to academic writing instruction in the teaching English as a foreign language (TEFL) context of Iran." The journal of teaching English for specific and academic purposes 3/2, no. ISSN 2334-9212 (2015): 229-240.
  2. Seyed Reza Dashtestani. "Towards integrating computer-based testing (CBT) into the EFL curriculum: Iranian EFL teachers' perspectives on challenges and obstacles." Asian EFL Journal 17/2, no. ISSN 1738 - 1460 (2015): 134-163.
  3. Seyed Mohammad Alavi, Davoud Borzabadi Farahani, and Seyed Reza Dashtestani. "COMPUTER LITERACY IN LEARNING ACADEMIC ENGLISH: IRANIAN EAP STUDENTS’AND INSTRUCTORS’ATTITUDES AND PERSPECTIVES." Teaching English with Technology 16/4, no. ISSN 1642-1027 (2016): 56-77.
  4. Seyed Reza Dashtestani. "Moving bravely towards mobile learning: Iranian students' use of mobile devices for learning English as a foreign language." COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING 29/4, no. 1744-3210 (2016): .
  5. Amanda Muller, Jeong_bae Son, Kazunori Nozawa, and Seyed Reza Dashtestani. "Learning English Idioms With a Web-Based Educational Game." JOURNAL OF EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH 0, no. 1-18 (2017): 073563311772929.
  6. Seyed Reza Dashtestani. "COLLABORATIVE ACADEMIC PROJECTS ON SOCIAL NETWORK SITES TO SOCIALIZE EAP STUDENTS INTO ACADEMIC COMMUNITIES OF PRACTICE." Teaching English with Technology 18, no. 3 (2018): 3-20.
  7. Seyed Reza Dashtestani. "English for Academic Purposes Instructors’ Use and Acceptance of Technology in EAP Courses." CALL-EJ 20, no. 1 (2019): .
  8. Seyed Reza Dashtestani. "EAP Instructors’ Acceptance of Computer-Based Tests in English for Academic Purposes Instruction." Asian ESP Journal 15, no. 3 (2019): .
  9. Seyed Reza Dashtestani, and Shamimeh Hojatpanah. "Electronic dictionaries as language learning tools for Iranian junior high school students." CALL-EJ 21, no. 1 (2020): 79-96.
  10. Majid Nemati, Seyed Reza Dashtestani, and Ahmad Izadi. "Exploring Novice and Experienced Iranian EFL Teachers’ Beliefs and Practices regarding Classroom Interactional Competence and Uncovering Reasons behind Their Belief-Practice Misalignment." Journal of Modern Research in English Language Studies 9, no. 3 (2022): 131-158.
  11. Seyed Reza Dashtestani. "The Winding Path towards Implementing Digital Game-based Learning (DGBL) in an Educational Context: the Voices of Pre-service Teachers." CALL-EJ 23, no. 3 (2022): .

مقالات چاپ شده در نشریات داخلی

  1. Seyed Reza Dashtestani. "Computer literacy of Iranian teachers of English as a foreign language: Challenges and obstacles." International Journal of Pedagogies and Learning 9, no. 1 (2014): 87-100.
  2. Seyed Reza Dashtestani. "Teaching EFL with Interactive Whiteboards: Do the Benefits Outweigh the Drawbacks?." Language Horizons 3, no. 1 (2020): 207-224.
  3. Morteza Mellati Fini, Seyed Mohammad Alavi, and Seyed Reza Dashtestani. "Reduction of Errors in Writing Assignments: A Comparison of the Impact of Peer, Teacher, and Mixed Feedback." Iranian Journal of English for Academic Purposes 10, no. 4 (2022): 152-166.
  4. سید رضا دشتستانی و حسین کرمی. "بررسی مهارت های فنی،آموزشی وارزیابی معلمان ایرانی دردوره های آنلاین زبان انگلیسی." نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی 9، 3 (1398): .
  5. سید رضا دشتستانی و شمیمه حجت پناه. "سواددیجیتالی اساتید زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک : چالش ها، فرصت ها و وضعیت کنونی." نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی 11، 3 (1400): 417-433.

همایش‌های بین‌المللی

  1. Hossein Mohseni, Seyed Reza Dashtestani, and Seyed Mohammad Alavi. "Potential barriers to DGBL implementation in Iran." 18th International TELLSI Conference, Tehran.

همایش‌های داخلی

  1. Shamimeh Hojatpanah, and Seyed Reza Dashtestani. "The Impact of Watching English Cartoons on Iranian Young Learners' Incidental Vocabulary Learning and Attitudes." 1 st National Conference on Modern Technology & English Language Teaching, Tehran.

مدیر مسئولی ، سردبیری و ...

  1. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, scientific and research-based, 2015/04/14, 2018/06/24, 1
  2. British Journal of Educational Technology, scientific and research-based, 2015/06/23, 2018/06/24, 1
  3. Educational technology and Society, scientific and research-based, 2015/06/10, 2018/06/24, 1
  4. International Journal of Research Studies in Educational Technology, scientific and research-based, 2016/06/26, 2018/06/24, 1
  5. Journal of Language and Technology, scientific and research-based, 2017/06/14, 2018/06/24, 1
  6. International Journal of Research Studies in Educational Technology (IJRSET), scientific and research-based, 2018/07/23, 2021/07/23, 1

پذیرش مسئولیت در قوای سه گانه

  1. مدیر گروه آموزشی زبان و ادبیات انگلیسی، 1401/02/05

راهنمایی پایان‌نامه

  1. تاثیر تماشای کارتون های انگلیسی بر یادگیری بدون برنامه ریزی و اتفاقی لغات و نگرش زبان آموزان جوان ایرانی، شمیمه حجت پناه، دانشگاه تهران، 1398/06/31
  2. در راستای طراحی دوره تربیت مدرس آموزش زبان انگلیسی با کمک فناوری در مقطع کارشناسی ارشد رشته اموزش زبان انگلیسی، مونا ظهرابی، دانشگاه تهران، 1398/06/31
  3. در راستای طراحی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی مختص دانشجویان رشته ی مهندسی کامپیوتر: پژوهشی نیازمحور، حانیه اصغری اسکوئی، دانشگاه تهران، 1398/06/31
  4. نگرش دانشجویان رشته آموزش زبان انگلیسی ایران در مورد استفاده از متن منبع آکادمیک: چالش‌های فعلی و راهکارهای پیش رو، رابعه عباسی گراوند، دانشگاه تهران، 1398/06/31

مشاوره پایان‌نامه

  1. آگاهی بخشی به دانش آموزان زبان انگلیسی در استفاده از قیدهای مقدار حین بازگویی داستان در محیط واقعیت مجازی، مهشید قطب عمادی مازندرانی، دانشگاه تهران، 1397/06/27
  2. تاثیر استفاده از موبایل بر یادگیری گرامر زبان انگلیسی برای زبان آموزان ایرانی پیش از متوسطه، شهرزاد شاه ویر، دانشگاه تهران، 1397/06/27
  3. تاثیر انواع تسک و میزان درگیری ذهنی زبان آموزان بر یادگیری بدون برنامه ریزی و اتفاقی لغات، مهناز اسرافیلی، دانشگاه تهران، 1397/06/27
  4. بررسی تطبیقی عبارات آخرالزمانی در سه ترجمه انگلیسی قرآن مجید، مهدی سمواتی، دانشگاه تهران، 1397/11/17
  5. برسی رابطه میان مقابله با استرس معلمان با خودکار آبی و یادگیری دانشجویان زبان انگلیسی، ارش همتی، دانشگاه تهران، 1397/11/29
  6. سواد ارزیابی زبان در ایران: نظر متخصصین و معلمان، مهدی محمدی، دانشگاه تهران، 1398/06/31

جوایز و افتخارات(در زمینه‌های مختلف مانند: طرح, مقاله, ...)

  1. پژوهشگر جوان نمونه، ملی، جشنواره پژوهش دانشگاه، 1400/09/20