مقالات چاپ شده در نشریات داخلی
- Shokoohi-yekta M. , Rath J. & Mahmoudy M. (2018) . “Thinking Child” Program: Effects on Parenting Styles and Family Problem Solving Skills. International Journal of Behavioral Sciences, 12(2), 59-64.
- Hasanzadeh S. , Ghasemi M. , Shokoohi-yekta M. , Afrouz G. , Tahaei A. & Farzad V. (2016) . The effectiveness of central auditory processing rehabilitation program on speech reception in noise and dichotic listening in dyslexic students. Auditory and Vestibular Research, 25(3), 183-193.
- Bagherzadeh A. , Mahmoudi M. , Moradisabzevar M. , Pouretemad H. , Shokoohi-yekta M. & Ghobari Bonab B. (2012) . An Online Expert System for Screening Autism. Iranian Journal of Psychiatry, 7(5), 47.
- شکوهی یکتا م. ، قاسم زاده س. و شعبانعلی فمی ف. (1401) . تأثیر آموزش مهارتهای روانی- اجتماعی بر بهزیستی عاطفی و سرمایه روانشناختی رانندگان اتوبوس. فصلنامه مطالعات پژوهشی راهور، 11(42)، 9-52.
- سجادي س. ، افروز غ. و شکوهی یکتا م. (1401) . پرورش خلاقیت دانش آموزان تیزهوش: برنامه جامع حل مسأله خلاق. خانواده و پژوهش، 19(3)، 27-44.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. ، قاسم زاده س. و سجادی اناری س. (1401) . تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی بر توانایی های هیجانی رانندگان اتوبوس های درونشهری. فصلنامه راهور، 11(40)، .
- مهدوی م. ، افروز غ. ، شکوهی یکتا م. ، صالحی ک. و مقدم زاده ع. (1400) . ساخت و بررسی ویژگیهای روانسنجی فرم والد مقیاس بومی سنجش هوشهای چندگانه برای دانشآموزان دورۀ اول ابتدایی. خانواده و پژوهش، 18(4)، 15-30.
- حبیب پور س. ، افروز غ. ، شکوهی یکتا م. ، بشارت م. ، فرزاد و. و نخشب م. (1400) . آموزش برنامه مداخلاتی آموزشی- روانی ویژه مادران نوزاد نارس و ارزیابی اثربخشی آن بر استرس فرزندپروری و بهبود رابطه مادر-نوزاد. فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 22(4)، 1-14.
- خدایاری فرد م. ، صالحی ک. ، آسایش م. ، افروز غ. ، باقری نوعپرست خ. ، حاج حسینی م. ، دهقانی م. ، سجادیه ن. ، شکوهی یکتا م. ، عزتی م. ، غباری بناب ب. ، مقدم زاده ع. ، نصرتی ف. ، نوربخش ی. و هاشمی س. (1400) . عوامل مرتبط با افزایش و کاهش گرایش دانشجویان به دینداری؛ بررسی پدیدارشناختی. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 11(41)، .
- رفیع خواه م. ، ارجمندنیا ع. ، شکوهی یکتا م. ، حسن زاده س. و مقدم زاده ع. (1400) . ساخت و اعتباریابی نسخه مقدماتی آزمون تصویری – رایانهای کارکردهای اجرایی. مجله علوم روانشناختی، 20(104)، .
- سجادی اناری س. ، افروز غ. و شکوهی یکتا م. (1400) . آموزش برنامۀ جامع حل خلاق مسئله و اثربخشی آن بر کاهش مشکلات رفتاری دانشآموزان تیزهوش. نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، 12(2)، 107-119.
- شکوهی یکتا م. ، قاسم زاده س. و مطبوع ریاحی م. (1400) . تأثیر آموزش توانشهای روانی - اجتماعی بر پرخاشگری و انعطافپذیری شناختی رانندگان اتوبوس. مجله علوم روانشناختی، 20(101)، 719-727.
- شکوهی یکتا م. ، معتمدیگانه ن. و شاکری آ. (1400) . اثربخشی بسته آموزشی توانشهای روانی - اجتماعی بر شادکامی و خودکارآمدی عمومی رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران. مجله علوم روانشناختی، 20(98)، 161-170.
- معتمدی ف. ، به پژوه ا. ، شکوهی یکتا م. ، افروز غ. و غباری بناب ب. (1400) . اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر مولفههای سازگاری اجتماعی دختران نوجوان تک والدی با مشکلات هیجانی و رفتاری. فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 22(1)، .
- معتمد یگانه ن. ، افروز غ. ، شکوهی یکتا م. ، ارجمندنیا ع. و وبر ر. (1399) . اثربخشی آموزش کنشهای اجرایی فراشناختی والد محور بر نشانگان رفتاری و کنشهای شناختی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی. سلامت روان کودک، 7(3)، .
- ناجی ا. ، حسن زاده س. ، شکوهی یکتا م. ، حجازی موغاری ا. و اژه ای ج. (1399) . اثربخشی برنامه آموزشی حافظه فعال واج محور بر حافظه فعال شنیداری و دیداری در دانش آموزان نارساخوان. مطالعات روانشناسی بالینی، 9(35)، .
- کرمی نژاد ر. ، افروز غ. ، شکوهی یکتا م. ، غباری بناب ب. و حسن زاده س. (1399) . تجربه زیسته والدین نوزادان با نشانگان داون از تشخیص و واکنشهای اولیه به معلولیت فرزند. طلوع بهداشت، 19(3)، 12-31.
- زمانی ن. ، حسن زاده س. و شکوهی یکتا م. (1399) . غنیسازی تجارب زبانی کودکان پیش دبستانی با تبار اقتصادی-اجتماعی پایین از طریق داستانخوانی مشارکتی. روانشناسی افراد استثنایی، 10(38)، 1-32.
- نظری س. ، حسن زاده س. ، شکوهی یکتا م. ، خرازی س. و فرزاد و. (1399) . طراحی و اعتباریابی برنامه فرایندمحور برای ارتقای کارکردهای اجرایی (فرایش) برای دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری ریاضی. مجله مطالعات ناتوانی، 10(99)، .
- شکوهی یکتا م. و قاسم زاده س. (1399) . اثربخشی آموزش برنامه تربیت کودک اندیشمند بر حلمسئله و خودکارآمد پنداری والدگری. مجله علوم روانشناختی، دوره 19(شماره 88)، .
- نظری س. ، حسن زاده س. ، شکوهی یکتا م. ، خرازی س. و فرزاد و. (1399) . شرایط اثربخشی و انتقال اثر دور و نزدیک برنامههای مداخلاتی کارکردهای اجرایی: مروری نظاممند. مجله مطالعات ناتوانی، 10(12)، .
- ناجی ا. ، شکوهی یکتا م. و حسن زاده س. (1398) . اثربخشی برنامه آموزشی حافظه فعال بر حافظه فعال واج شناختی و آگاهی واجی دانش آموزان نارساخوان: یک مطالعه نوروسایکولوژیک. فصلنامه علمی پژوهشی عصب روانشناسی، 5(4)، .
- معتمدیگانه ن. ، افروز غ. ، شکوهی یکتا م. و وبر ر. (1398) . اثربخشی برنامه عصبروانشناختی خانواده محور بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی. روانشناسی افراد استثنایی، 9(36)، 71-100.
- زمانی ن. ، شکوهی یکتا م. ، حسن زاده س. ، غباری بناب ب. و کاکاجویباری ع. (1398) . اثربخشی برنامه داستان خوانی مشارکتی بر رشد زبان و آمادگی خواندن کودکان پیش دبستانی با مشکلات زبانی. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 10(4)، .
- شکوهی یکتا م. و سهراب پور غ. (1398) . اثربخشی مداخله روانشناختی بر نگرشهای ناکارآمد، سلامت عمومی و بهزیستی روانشناختی رانندگان اتوبوس. مطالعات روانشناسی بالینی، 9(36)، 65-81.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. ، علوی نژاد ث. و سجادی اناری س. (1398) . آموزش توانشهای تنظیم هیجان مبتنی بر رویآورد شناختی - رفتاری و اثربخشی آن بر رضایت زناشویی و شادکامی زوجین. مجله علوم روانشناختی، 18(80)، 887-895.
- زمانی ن. ، حسن زاده س. ، شکوهی یکتا م. و غباری بناب ب. (1398) . تدوین آزمون آمادگی خواندن کودکان پیش دبستانی: بررسی ویژگی های روان سنجی نسخه مقدماتی. سلامت روان کودک، 6(2)، .
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. ، عطاری م. و مهدوی م. (1398) . اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر افسردگی، اضطراب و تنیدگی دانشآموزان. نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، 10(2)، 227-236.
- خدایاری فرد م. ، اکبری زردخانه س. ، شکوهی یکتا م. ، غباری بناب ب. و پاک نژاد م. (1397) . نسخة کوتاهمقیاس سنجش دینداری برای جامعة دانشجویی ایران: ساخت و بررسی ویژگیهای روانسنجی. روانشناسی و دین، 11(4)، 53-68.
- خدایاری فرد م. ، غباری بناب ب. ، شکوهی یکتا م. ، طهماسب کاظمی ب. ، فقیهی ع. ، آذربایجانی م. ، اکبری زردخانه س. ، افروز غ. ، باقری نوعپرست خ. ، منطقی م. ، آیت اللهی ح. ، هاشمی س. ، شهابی ر. ، فاطمی س. ، گواهی ع. ، نوربخش ی. ، فرتاش س. ، شجاعی زند ع. ، فرزاد و. ، واعظی س. ، قربانی ونجامی م. ، زندی س. ، سجادی اناری س. و علوی نژاد ث. (1397) . برنامه تعاملات دینداری دانشجویان: ساخت و روایی یابی. پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 4(4)، 69-84.
- شکوهی یکتا م. و شهابی ر. (1397) . اثربخشی کارگاه آموزشی «تربیت کودک اندیشمند» بر مشکلات رفتاری کودکان و خودکارآمد پنداری والدگری. مجله علوم روانشناختی، 17(68)، .
- فاطمی س. ، خدایاری فرد م. ، شکوهی یکتا م. ، افروز غ. ، پورحسین ر. ، شالباف ع. و قربانی م. (1397) . اثربخشی تحلیل روانشناختی فیلمهای با مضامین دینی بر دینداری دانشجویان. رویش روانشناسی، 7(10)، 33-48.
- شکوهی یکتا م. ، علوی نژاد ث. و سجادی اناری س. (1397) . دلبستگی مادر به جنین: از دوران بارداری تا پس از زایمان. رویش روانشناسی، 7(10)، 97-118.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. و سید حسن طهرانی م. (1397) . تأثیر آموزش مبتنی بر روش حل مسئله بر سبکهای فرزندپروری والدین نوجوانان. روانشناسی تحلیلی شناختی (دانشگاه آزاد واحد گرمسار)، 9(33)، .
- شکوهی یکتا م. و کاکابرایی ک. (1397) . تأثیر آموزش مدیریت خشم مبتنی بر روی آورد شناختی– رفتاری بر کاهش خشم دختران. سلامت روان کودک، 5(2)، 154-163.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. ، محمودی م. و دشتی د. (1397) . اثربخشی برنامه آموزش مدیریت خشم بر احساس خصومت و سلامت روانشناختی والدین. فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 19(2)، 44-53.
- شکوهی یکتا م. ، پرند ا. و زمانی ن. (1397) . مداخلات شناختی- رفتاری در آموزش مدیریت خشم به مادران. رویش روانشناسی، 7(6)، 131-149.
- شکوهی یکتا م. و مهدوی م. (1397) . اثربخشی برنامۀ مدیریت خشم بر بهبود روشهای مقابله ای در مادران کودکان پیشدبستانی. فصلنامه روانشناسی و علوم رفتاری ایران، 4(14)، 115-123.
- حبیب پور س. ، افروز غ. ، شکوهی یکتا م. ، فرزاد و. ، بشارت م. و نخشب م. (1397) . بررسی ساختار عاملی، اعتباریابی و روایی مقیاس استرس فرزندپروری ویژه والدین نوزاد نارس. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 28(162)، 115-127.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. و حدادی ر. (1397) . اثربخشی بسته آموزشی روانشناختی رانندگان بر رفتارهای دوستانه و احساس خصومت رانندگان اتوبوسهای درونشهری تهران. فصلنامه مطالعات پژوهشی راهور، 7(24)، 93-118.
- قاسمی م. ، شکوهی یکتا م. ، حسن زاده س. ، طاهایی ع. ، کاظمی دستجردی م. و جعفری پ. (1397) . تعیین اثربخشی برنامه توانبخشی پردازش شنیداری مرکزی بر ادراک شنیداری در دانشآموزان نارساخوان. دو ماهنامه علمی پژوهشی طب توانبخشی، 7(1)، .
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. ، محمودی م. و مهدوی م. (1397) . اثربخشی برنامه مداخلهای روابط والد- نوجوان بر تعاملات بیننسلی خانوادگی. مجله علوم روانشناختی، 17(65)، 46-60.
- احمدی ا. ، به پژوه ا. ، شکوهی یکتا م. ، ارجمندنیا ع. و عزیزی م. (1396) . اثربخشی بازیهای شناختی بر بهبود مهارتهای کارکرد اجرایی و ریاضی کودکان پیش دبستانی در معرض خطر برای مشکلات ریاضی. مجله مطالعات ناتوانی، 7(7)، .
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. و سهراب پور غ. (1396) . ارتقاء ایستادگی و رواندرستی رانندگان اتوبوس: مطالعه اثربخشی مقدماتی. مجله علوم روانشناختی، 16(63)، 323-337.
- شکوهی یکتا م. و کاکابرایی ک. (1396) . تأثیرآموزش مدیریت خشم مبتنی بر روی آورد شناختی-رفتاری بر مشکلات رفتاری دختران نوجوان. مجله علوم روانشناختی، 16(62)، 198-219.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. و محمودی م. (1396) . اثر آموزش مدیریت خشم مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر پرخاشگری و سلامت روان والدین. پژوهش های روان شناختی، 20(1)، 7-22.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. ، محمودی م. و علوی نژاد ث. (1396) . کاربرد برنامههای نوین فرزندپروری در فرایند ارتباط در خانواده. سلامت روان کودک، 4(1)، 35-45.
- قاسم زاده س. ، افروز غ. ، به پژوه ا. و شکوهی یکتا م. (1396) . اثربخشی رواندرمانی مبتنی بر غنیسازی روابط درون خانوادگی بر مهارت فرزندپروری مادران و نشانههای بالینی کودکان با اختلال رفتاری. فصلنامه مطالعات روان شناختی، 13(1)، 24-7.
- صدقی طارمی ع. ، افروز غ. ، شکوهی یکتا م. ، غباری بناب ب. و بشارت م. (1395) . بررسی اثربخشی برنامه ارتقای کیفیت زندگی نوجوانان با آسیب بینایی بر سازگاری و سلامت روان آنان. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 6(5)، 21-37.
- شکوهی یکتا م. و قرائی ن. (1395) . تأثیر برنامۀ پویش بر مهارتهای اجتماعی و عزت نفس دانشآموزان با مشکلات یادگیری. فصلنامه کودکان استثنایی، 16(2)، 55-74.
- شکوهی یکتا م. ، زمانی ن. ، پورکریمی ج. و شیخ محمدی ع. (1395) . اثر بخشی آموزش برنامه ارتباط بین فردی مربی محور بر توانش حل مساله کودکان پیش دبستانی. مجله علوم روانشناختی، 15(59)، 348-363.
- کاشانی وحید ل. ، افروز غ. ، شکوهی یکتا م. ، خرازی س. و غباری بناب ب. (1395) . طراحی و تدوین برنامه آموزش حل مساله بین فردی با رویکرد خلاقانه و بررسی اثر بخشی آن بر بهبود بهارتهای اجتماعی دانش آموزان سرآمد. شناخت اجتماعی، 5(2)، 8-23.
- بخشی زاده ش. ، افروز غ. ، به پژوه ا. ، غباری بناب ب. و شکوهی یکتا م. (1395) . اثربخشی آموزش مهارتهای تابآوری مبتنی بر معنویت اسلامی بر میزان رضامندی زوجیت و مولفههای تابآوری معنوی در مادران با کودکان آهسته گام. نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، 7(شمارۀ پیاپی 20)، 75-60.
- نعمتی ش. ، افروز غ. ، غباری بناب ب. ، شکوهی یکتا م. و به پژوه ا. (1395) . رابطه بین مولفه های بخشایش گری با رضایت زناشویی در مادران دارای کودکان نارسایی های رشدی و هوشی. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 7(3)، 103-113.
- شکوهی یکتا م. ، زمانی ن. ، پورکریمی ج. و شیخ محمدی ع. (1395) . اثربخشی آموزش برنامه ارتباط بین فردی مربی محور بر توانش حل مسئله کودکان پیش دبستانی. مجله علوم روانشناختی، 15(59)، .
- بخشی زاده ش. ، افروز غ. ، به پژوه ا. ، غباری بناب ب. و شکوهی یکتا م. (1395) . اثربخشی آموزش مهارتهای تابآوری مبتنی بر معنویت اسلامی بر میزان سلامتروانی و مؤلفههای تابآوری معنوی در مادران با کودکان آهستهگام (کم توان ذهنی). ارمغان دانش، 21(5)، 492-512.
- شکوهی یکتا م. ، پرند ا. و درگاهی م. (1395) . مداخلههای پیشگیرانه خانواده محور: تأثیر بر روابط والد ـ کودک و روش های تربیتی والدین. سلامت روان کودک، 3(2)، 55-63.
- معتمدی شارک ف. ، به پژوه ا. ، شکوهی یکتا م. ، افروز غ. و غباری بناب ب. (1395) . طراحی برنامه آموزشی هوش هیجانی و مطالعه اثربخشی آن در کاهش مشکلات رفتاری نوجوانان تک والد با مشکلات هیجانی و رفتاری. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 7(2)، 49 - 67.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. ، علوی نژاد ث. و سجادی اناری س. (1395) . تأثیر آموزش مهارتهای روانی اجتماعی بر مدیریت استرس شغلی و روان شناختی رانندگان اتوبوس. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 7(1)، 87-100.
- سجادی اناری س. ، زهراکار ک. ، محسن زاده ف. ، کرم نیا م. ، شکوهی یکتا م. و علوی نژاد ث. (1395) . اثربخشی آموزش فنون دلبستگی پیش از زایمان بر دلبستگی مادر به جنین. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 12(47)، 281-288.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. ، پرند ا. ، محمودی م. و مشروطی پ. (1395) . تأثیر آموزش حل مسئله به مادران بر فرایندهای خانوادگی و شیوههای فرزند پروری آنها. سلامت روان کودک، 3(1)، 29-40.
- صالحی ک. ، بازرگان هرندی ع. ، صادقی ن. و شکوهی یکتا م. (1394) . تحلیل پدیدارشناسانه ادراک و تجربه زیسته معلمان مدارس ابتدایی از نقاط ضعف و قوت برنامه ارزشیابی توصیفی. فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی، 9(31)، 25-65.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. و قهوه چی الحسینی ف. (1394) . اثربخشی آموزش مهارت های روانی - اجتماعی بر رضایت شغلی و فرسودگی شغلی رانندگان اتوبوس. فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش در سلامت روانشناختی، 9(1)، 69-77.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. و برزگر ف. (1394) . اثربخشی بسته آموزشی مهارتهای روانی اجتماعی رانندگان بر سلامت روان آنان. فصلنامه مطالعات پژوهشی راهور، 1(15)، 27-42.
- رحیمی پردنجانی س. ، غباری بناب ب. و شکوهی یکتا م. (1394) . آموزش مبتنی بر نظریه هوشهای چندگانه گاردنر و تأثیر آن بر خودکارآمدی شغلی دانشآموزان ناشنوای هنرستانی شهر اصفهان. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، 7(25)، 58-80.
- شکوهی یکتا م. ، قرائی ن. ، ارجمندنیا ع. ، فتح آبادی ج. و داوری آشتیانی ر. (1394) . اثربخشی برنامۀ آموزشی پویش بر عزت نفس کودکان با مشکلات یادگیری. نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، 1(1)، -.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. و محمودی م. (1394) . اثربخشی آموزش مهارتهای روانی- اجتماعی رانندگان بر پرخاشگری و خشم آنان. فصلنامه روشها و مدلهای روان شناختی، 6(21)، 21-38.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. و محمودی م. (1394) . آموزش شیوه تعامل مبتنی بر حل مسئله و اثر آن بر سبک¬های تربیتی والدین و حل مشکل در خانواده. مجله علوم روانشناختی، 14(55)، 373-388.
- شکوهی یکتا م. و پرند ا. (1394) . اهمیت و ضرورت آموزش جنسی به افراد کم توان ذهنی. رویش روانشناسی، 4(12)، 97-104.
- به پژوه ا. ، شکوهی یکتا م. ، معتمدی شارک ف. ، افروز غ. و غباری بناب ب. (1394) . ویژگی های روان سنجی پرسشنامه هوشبهر هیجانی بار-آن فرم بلند ویژه نوجوانان. فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی، 9(30)، .
- شکوهی یکتا م. ، شریفی ع. و معتمد یگانه ن. (1394) . اثربخشی آموزش مهارتهای حل مسئله بر تعامل والد-کودک. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 12(45)، 3-14.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. و پوران ف. (1394) . اثربخشی آموزش مهارتهای روانی- اجتماعی بر مدیریت هیجانی و سلامت روان رانندگان. مجله علوم رفتاری، 9(2)، 103-109.
- محسن پور م. ، گویا ز. ، شکوهی یکتا م. ، کیامنش ع. و بازرگان هرندی ع. (1394) . سنجش تشخیصی صلاحیت های سواد ریاضی. فصلنامه نوآوری های آموزشی، 14(53)، 7-33.
- شکوهی یکتا م. ، زمانی ن. ، محمودی م. ، پورکریمی ج. و اکبری زردخانه س. (1394) . تأثیر مداخلات شناختی رفتاری بر کنترل خشم دانشآموزان دبیرستانی. دو ماهنامه دانشور رفتار، 11(27)، 61-70.
- شکوهی یکتا م. ، پرند ا. و اکبری زردخانه س. (1394) . اثربخشی آموزش روش حل مسئله بر روابط خانوادگی و شغلی کارمندان. روانشناسی تحلیلی شناختی (دانشگاه آزاد واحد گرمسار)، 5(20 و 21)، 59-69.
- صالحی ک. ، بازرگان هرندی ع. ، صادقی ن. و شکوهی یکتا م. (1394) . بازنمایی ادراکات و تجارب زیسته معلمان از آسیب های احتمالی ناشی از اجرای برنامه ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی. فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 5(9)، 59-100.
- پیرزادی ح. ، فتحی آشتیانی ع. و شکوهی یکتا م. (1394) . اثربخشی آموزش شناختی- رفتاری گروهی بر شاخص های فیزیولوژیکی استرس و مهارتهای ارتباطی کارکنان بیمارستان. آموزش پرستاری، 4(1)، 60-71.
- نعمتی ش. ، افروز غ. ، غباری بناب ب. ، شکوهی یکتا م. و به پژوه ا. (1393) . بررسی تعاریف بخشایشگری از دیدگاه مادران ایرانی دارای کودکان آهسته گام. فصلنامه پژوهش های نوین در قلمرو کودکان آهسته گام، 1(2)، 92-100.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. و شهابی ر. (1393) . آموزش حل مسأله به مادران و اثربخشی آن بر حل مشکلات خانوادگی و روش فرزندپروری آنان. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 5(4)، 1-12.
- شکوهی یکتا م. ، زمانی ن. ، پورکریمی ج. و شریفی ع. (1393) . تأثیر مداخلات شناختی به شیوه حلمسأله اجتماعی در بهبود روابط بینفردی و کارکردهای اجرایی دانشآموزان دیرآموز. مجله علوم روانشناختی، 13(52)، 490-504.
- محسن پور م. ، گویا ز. ، شکوهی یکتا م. ، کیامنش ع. و بازرگان هرندی ع. (1393) . طراحی و ساخت آزمونی برای صلاحیتهای شناختی سواد ریاضی دانشآموزان ایرانی بر مبنای مطالعات پیزا. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، 2(4)، 5-34.
- یوسفی نمینی آ. ، غباری بناب ب. ، حسن زاده س. و شکوهی یکتا م. (1393) . اثربخشی برنامه مدیریت رفتاری برای مادران بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان ناشنوا. روانشناسی بالینی، 6(4)، 71-83.
- زمانی م. و پورکریمی ج. (1393) . اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بین فردی بر افزایش مهارت های اجتماعی و کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزان دیرآموز پایه اول دبستان. فصلنامه مطالعات روان شناختی، 10(4)، 7-31.
- یوسفی نمینی آ. ، غباری بناب ب. ، حسن زاده س. و شکوهی یکتا م. (1393) . تدوین برنامه ی مدیریت رفتار برای مادران کودکان ناشنوا و بررسی اثربخشی آن بر کاهش تنیدگی مادران. روانشناسی بالینی، 3(23)، 95-107.
- فتحی آشتیانی ع. ، پیرزادی ح. ، شکوهی یکتا م. و تولایی س. (1393) . تأثیر برنامه آموزش مدیریت استرس و مهارت های ارتباطی بر بهبود سلامت روانی پرستاران و کارکنان بیمارستان: یک مطالعه ی آزمایشی. فصلنامه پرستاری ایران، 27(90)، 1-13.
- شکوهی یکتا م. ، پرند ا. و اکبری زردخانه س. (1393) . اثر بخشی آموزش مهارت حل مسأله بر استرس و شیوه فرزندپروری والدین. فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 15(57)، 46-54.
- شکوهی یکتا م. ، زمانی ن. ، دوایی م. ، شریفی ع. و رفیع خواه م. (1393) . کارآیی آموزش حل مساله اجتماعی برای کودکان پیش دبستانی و دبستانی: اصلاح رفتار با رویکرد شناختی. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 5(3)، 213-228.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. و قهوه چی الحسینی ف. (1393) . تأثیر آموزش حل مسئله و مهارکردن خشم بر روشهای تربیتی و سلامت روانی مربیان پیش دبستانی. مجله علوم روانشناختی، 13(50)، 237-255.
- قاسم زاده س. ، افروز غ. ، به پژوه ا. و شکوهی یکتا م. (1393) . طراحی برنامه جامع غنی سازی روابط درون خانوادگی با تأکید بر مشارکت والدین در اصلاح مشکلات رفتاری فرزندان: پیش مطالعه پژوهشی. فصلنامه آموزشی و پژوهشی کودکان استثنایی (احیا)، سال 4(شماره 9، تابستان 93،)، 20-2..
- فقیهی ع. ، شکوهی یکتا م. و شعبانی ح. (1393) . مبانی انسان شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی. پژوهش نامه تربیت تبلیغی، 1(2)، 9-31.
- قاسم زاده س. ، افروز غ. ، به پژوه ا. و شکوهی یکتا م. (1393) . طراحی برنامۀ جامع غنیسازی روابط درون خانوادگی با تاکید بر مشارکت والدین در اصلاح مشکلات رفتاری فرزندان: پیش مطالعۀ پژوهشی. فصلنامه کودکان استثنایی، 3(شمارۀ پیاپی 10)، 20-2.
- رستمی ر. ، افروز غ. ، ساداتی س. ، به پژوه ا. ، شکوهی یکتا م. و غباری بناب ب. (1393) . بررسی اثربخشی درمان نوروفیدبک بر بازداری رفتاری و تکانشگری دانشآموزان دارای اختلال کاستی توجه و بیشفعالی. فصلنامه کودکان استثنایی، 14(2)، 66-57.
- یوسفی افراشته م. ، قاضی طباطبایی م. ، غروی م. ، بازرگان هرندی ع. و شکوهی یکتا م. (1393) . ضرورت شناسایی و سنجش «دستاوردهای یادگیری» در آموزش علوم پزشکی. مجله ایرانی اموزش در علوم پزشکی، 14(3)، 266-275.
- غباری بناب ب. ، شکوهی یکتا م. ، یاریاری ف. ، شریفی اردانی ا. و پیرزادی ح. (1393) . تاثیر آموزش مستقیم بر یادگیری مفاهیم ریاضی در کودکان مبتلا به اختلال ریاضی. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 5(1)، 41-58.
- شکوهی یکتا م. ، لطفی ص. ، رستمی ر. ، ارجمندنیا ع. ، معتمد یگانه ن. و شریفی ع. (1393) . اثربخشی تمرین یارانه ای شناختی بر عملکرد حافظه ی فعال کودکان نارساخوان. شنوایی شناسی، 23(3)، 46-56.
- شکوهی یکتا م. ، رفیع خواه م. ، زمانی ن. و پورکریمی ج. (1393) . اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر مؤلفه های بهزیستی روان شناختی مادران. خانواده و پژوهش، 11(22)، 73-86.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زاده ع. و زمانی ن. (1393) . آموزش های جنسی جوانان: یک مطالعه مروری. رویش روانشناسی، 3(6)، 21-42.
- محمودی م. ، غباری بناب ب. ، شکوهی یکتا م. ، پوراعتماد ح. و اکبری زردخانه س. (1393) . ساخت سامانه تشخیص کودکان در خودمانده 2 تا 6 سال تولید گویه ها و ارزیابی کفایت های آنها. روانشناسی، هچدهم(1)، 94-110.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. و فراهینی ن. (1392) . تأثیر آموزش مدیریت خشم و روش حل مسئله بر شیوه های تربیتی، کنترل خشم و اضطراب مربیان پیش دبستانی. پژوهش های روانشناسی بالینی و مشاوره، 3(2)، 5-22.
- شکوهی یکتا م. ، پورکریمی ج. و زمانی ن. (1392) . بررسی اثربخشی بسته آموزشی کنترل خشم. پژوهش های روان شناختی، 16(2)، 7-27.
- شکوهی یکتا م. ، زمانی ن. و پورکریمی ج. (1392) . بررسی اثربخشی بسته آموزشی کنترل خشم بر ارتباط های میان والد و کودک. پژوهش های روان شناختی، 16/2(32)، 7-26.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. و شاه محمدی خ. (1392) . اثربخشی آموزش مدیریت خشم و حل مسئله بر سلامت روان و سبک های تربیتی مربیان پیش دبستانی. مجله روانشناسی مدرسه، 2(4)، 98-117.
- شجاعی س. ، به پژوه ا. ، شکوهی یکتا م. و غباری بناب ب. (1392) . اثربخشی آموزش تاب آوری بر سلامت روانی خواهران و برادران کودکان با نشانگان داون. تحقیقات علوم رفتاری، 11(5)، 12-1.
- شکوهی یکتا م. ، دوایی م. ، زمانی ن. ، پورکریمی ج. و شریفی ع. (1392) . تأثیر آموزش برنامه «من می توانم مشکل را حل کنم» بر بهبود مهارت حل مسئله و مهارت های اجتماعی دانش آموزان پیش دبستانی و پایه اول. فصلنامه تازه های علوم شناختی، 3(3)، 73-82.
- فقیهی ع. و شکوهی یکتا م. (1392) . بررسی عوامل تربیتی و روانشناختی مؤثر بر دینداری دانشجویان: برداشتی از احادیث. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 2(2)، 115-132.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. ، پرند ا. و زینالی ش. (1392) . اثربخشی آموزش مهارکردن خشم بر پرخاشگری و بروز واکنش عاطفی در والدین. مجله علوم روانشناختی، 11(44)، 540-554.
- به پژوه ا. ، کرمی نژاد ر. ، غباری بناب ب. و شکوهی یکتا م. (1392) . اثر آموزش هوش هیجانی و اثربخشی آن بر دانشآموزان با آسیب بینایی. روانشناسی افراد استثنایی، 3(10)، 20-1.
- شکوهی یکتا م. و تمرچی ف. (1392) . طراحی و بررسی اثربخشی برنامه ی بخشایش آموزی بر افزایش خشنودی زناشویی. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 3(3)، 33-47.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. ، پرند ا. و پوران ف. (1392) . ارتقاء تعامل والدین و فرزندان با استفاده از آموزش روش های نوین فرزند پروری. فصلنامه روشها و مدلهای روان شناختی، 00(10)، 1-14.
- به پژوه ا. ، احمدی ا. و شکوهی یکتا م. (1392) . اثربخشی داستان های اجتماعی بر مشکلات رفتاری کودکان اتیستیک با عملکرد بالا. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 4(1)، 39-54.
- به پژوه ا. ، احمدی ا. و شکوهی یکتا م. (1391) . اثربخشی داستانهای اجتماعی بر بهبود مشکلات رفتاری کودکان اتیستیک با عملکرد بالا. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 3(4)، 13-23.
- شکوهی یکتا م. و زمانی ن. (1391) . کاربرد آموزش برنامه حل مساله بین فردی در کاهش رفتارهای مشکل ساز دانش آموزان دیرآموز: مطالعه تک آزمودنی. فصلنامه روشها و مدلهای روان شناختی، 00(8)، 71-85.
- شکوهی یکتا م. ، سالم ص. و پرند ا. (1391) . اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر نشانگان نارسایی توجه/بیش فعالی. فصلنامه کودکان استثنایی، 2(4-5)، 25-45.
- خدایاری فرد م. ، عابدینی ی. ، اکبری زردخانه س. ، شکوهی یکتا م. و رستمی ر. (1391) . اثربخشی مداخلات شناختی - رفتاری انفرادی و گروهی بر مشکلات سلامت روان و نشانگان روان شناختی زندانیان زن. مشاوره کاربردی، 2(2)، 61-71.
- رستمی ر. ، افروز غ. ، ساداتی فیروزابادی س. ، به پژوه ا. ، شکوهی یکتا م. و غباری بناب ب. (1391) . بررسی اثر بخشی درمان پسخوراند عصبی بر توجه دیداری و شنیداری دانش آموزان دارای اختلال کم توجهی فزون کنشی. مجله علوم روانشناختی، 11(42)، 208-222.
- شجاعی س. ، به پژوه ا. ، شکوهی یکتا م. و غباری بناب ب. (1391) . پیش بینی نشانه های سلامت روانی بر اساس تاب آوری در خواهران و برادران نوجوان دانش آموزان با کم توانی ذهنی شهر شیراز 1390-در سال تحصیلی 91. روانشناسی افراد استثنایی، 2(6)، 21-45.
- پیرزادی ح. ، غباری بناب ب. ، شکوهی یکتا م. ، یاریاری ف. ، حسن زاده س. و شریفی ا. (1391) . تاثیر آموزش مستقیم آگاهی واجی بر پیشرفت مهارت خواندن دانش آموزان مبتلا به اختلال خواندن. شنوایی شناسی، 21(1)، 83-92.
- شکوهی یکتا م. ، زمانی ن. و سحرانه جوادی آسایش. (1391) . پیگیری تأثیر آموزشهای شناختی - رفتاری بر کنترل خشم در معلمان دانش آموزان کمتوان ذهنی. اندیشه های نوین تربیتی، 7(2)، 127-144.
- شکوهی یکتا م. ، پرند ا. ، شهائیان آ. و اکبری زردخانه س. (1390) . تاثیر آموزش روش تربیتی مبتنی بر حل مسئله بر روش فرزندپروری و رفتارهای خشمگینانه والدین. فصلنامه روشها و مدلهای روان شناختی، 2(6)، 45-56.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. و قهوه چی الحسینی ف. (1390) . اثربخشی آموزش حل مسئله، مدیریت خشم بر سبکهای تربیتی، پرخاشگری و شادکامی مربیان پیش دبستانی. مطالعات روانشناسی بالینی، 1(5)، 117-137.
- اصغری نکاح س. ، افروز غ. ، بازرگان هرندی ع. و شکوهی یکتا م. (1390) . کاوشی در بازی کودکان درخودمانده در بستر تجربه های زیستی مادران موردی از یک پژوهش آمیخته. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 41(4)، 31-48.
- پرند ا. ، افروز غ. ، شکوهی یکتا م. و افروز س. (1390) . طراحی برنامه مدیریت استرس و مطالعه اثربخشی آن در بهبود سلامت روانی مادران کودکان دارای نارسایی توجه / فزون کنشی. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 2(4)، 1-15.
- شکوهی یکتا م. ، زمانی ن. ، پرند ا. و اکبری زردخانه س. (1389) . اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر ابراز و مهار خشم والدین. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 7(26)، 137-146.
- افروز غ. ، خدایاری فرد م. ، شکوهی یکتا م. ، میرکمالی س. ، پاک نژاد م. ، به پژوه ا. و غباری بناب ب. (1389) . ویژگی های روان سنجی پرسشنامه های سنجش رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان بانک صادرات ایران. دستاوردهای روانشناختی، 4(2)، 1-34.
- خدایاری فرد م. ، رحیمی نژاد ع. ، غباری بناب ب. ، شکوهی یکتا م. ، فقیهی ع. ، آذربایجانی م. ، افروز غ. ، هومن ح. ، منطقی م. ، بهرامی احسان ه. ، باقری نوعپرست خ. ، به پژوه ا. و پاک نژاد م. (1389) . مدل سنجش دینداری و ساخت مقیاس آن در سطح ملی. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 1(1)، -.
- شکوهی یکتا م. ، سالم ص. ، به پژوه ا. ، رستمی ر. و پرند ا. (1389) . تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر میزان مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال نارسایی توجه و بیش فعالی. مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، 40(3)، 50-37.
- شکوهی یکتا م. (1389) . پیامدهای خشم در روابط جنسی زوجین. سلامت روان، 4(4 و 5)، 63-72.
- شکوهی یکتا م. و اکبری زردخانه س. (1389) . پیگیری اثربخشی آموزش گروهی مدیریت خشم با رویکرد شناختی - رفتاری بر کنترل خشم ر مادران فرزندان کم توان ذهنی. مجله علوم روانشناختی، 6(33)، 25-41.
- فقیهی ع. ، شکوهی یکتا م. و پرند ا. (1388) . شخصیت از دیدگاه اسلام و مقایسه آن با انسان گرایی. معارف اسلامی و حقوق، 6(1)، 113-134.
- پرند ا. ، افروز غ. ، منصور م. ، شکوهی یکتا م. ، بشارت م. و خوشابی ک. (1388) . آموزش مدیریت تنیدگی به مادران کودکان دارای نارسایی توجه/فزون کنشی تاثیر بر ارتباط مادر - کودک. مجله علوم روانشناختی، 8(32)، 520-538.
- شکوهی یکتا م. ، فقیهی ع. ، زمانی ن. و پرند ا. (1388) . مدیریت خشم براساس آموزه های اسلامی و روان شناسی نوین. مطالعات اسلام و روان شناسی، 3(5)، 43-64.
- شکوهی یکتا م. ، زمانی ن. ، پورکریمی ج. و پرند ا. (1388) . خشم در مادران کودکان دارای نیازهای ویژه. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 20(5)، 296-289.
- اکبری زردخانه س. ، خدایاری فرد م. ، افروز غ. ، سهرابی ف. ، یونسی س. ، غباری بناب ب. ، شکوهی یکتا م. ، فقیهی ع. ، به پژوه ا. ، عابدینی ی. ، رستمی ر. ، اسماعیلی ا. ، متولی خامنه م. و احمدی ع. (1388) . بررسی اثربخشی روان درمانگری شناختی - رفتاری گروهی و فردی زندانیان در زندان رجایی شهر. روانشناسی معاصر-دو فصلنامه انجمن روانشناسی ایران، 3(1)، 111-103.
- شکوهی یکتا م. ، پرند ا. ، شهائیان آ. و متولی پور ع. (1387) . تاثیر آموزش مهارت های حل مساله بر تعامل والد-کودک و بهبود رفتارهای چالش برانگیز کودکان. خانواده و پژوهش، 2(4)، -.
- فقیهی ع. ، شکوهی یکتا م. و پرند ا. (1387) . آموزش جنسی به کودک و نوجوان از دیدگاه اسلامی و مطالعات روان شناختی. تربیت اسلامی، 3(7)، 80-51.
- خدایاری فرد م. ، غباری بناب ب. ، شکوهی یکتا م. ، فقیهی ع. و عابدینی ی. (1387) . ملاحظات روش شناختی در مطالعات دینداری. معارف، 6(3)، 13.
- شکوهی یکتا م. و پرند ا. (1387) . اثربخشی آموزش شیوههای نوین فرزندپروری به والدین. پژوهش های تربیتی، 2(13 , 14)، 71-89.
- خدایاری فرد م. ، غباری بناب ب. و شکوهی یکتا م. (1387) . تنیدگی و سبکهای کنار آمدن با آن در دانشجویان. پژوهش های روان شناختی، 11(3 و 4)، 27-44.
- به پژوه ا. ، کهتری ف. ، اژه ای ج. و شکوهی یکتا م. (1387) . مقایسۀ سلامت روانی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر تیزهوش در سه موقعیت آموزشی. مجله علوم روانشناختی، 7(28)، 511-494.
- شکوهی یکتا م. ، به پژوه ا. ، غباری بناب ب. ، زمانی ن. و پرند ا. (1387) . تاثیر آموزش مهارت های مدیریت خشم بر کنترل خشم مادران دانش آموزان کم توان ذهنی و دیرآموز. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 8(4)، 358-369.
- به پژوه ا. ، کاکابرایی ک. ، شکوهی یکتا م. و غلامعلی لواسانی م. (1387) . مقایسه نگرش معلمان رابط و عادی دانش آموزان کم شنوا به اثر بخشی برنامه های آموزشی تلفیقی. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 86(3)، 295-306.
- خدایاری فرد م. ، به پژوه ا. ، افروز غ. ، غباری بناب ب. ، شکوهی یکتا م. ، فقیهی ع. ، عابدینی ی. و پاک نژاد م. (1387) . آماده سازی مقیاس سنجش دینداری برای جمعیت دانشجویی. مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، 38(3)، 23-45.
- شکوهی یکتا م. و پرند ا. (1387) . اثر بخشی آموزش شیوه های نوین فرزندپروری. پژوهش های تربیتی-دانشگاه تربیت معلم، 2(13و14)، 71-89.
- شکوهی یکتا م. و پرند ا. (1387) . سبک فرزندپروری والدین و رابطه آن با ویژگیهای رفتاری و پیشرفت تحصیلی فرزندان. فصلنامه مطالعات جوانان، 15-14(14-15)، 5-21.
- شکوهی یکتا م. و زمانی ن. (1387) . اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر ارتباط مادران با فرزندان کم توان ذهنی و دیرآموز. فصلنامه خانواده پژوهی، 4(15)، 246-231.
- شکوهی یکتا م. ، زمانی ن. و پرند ا. (1387) . تاثیر آموزش مدیریت خشم بر تعامل مادران با فرزندان کم توان ذهنی. مجله علوم روانشناختی، 7(28)، 447-432.
- پرند ا. و شکوهی یکتا م. (1387) . آموزش روش حل مساله به مادران و تاثیر آن بر روابط خانوادگی. فصلنامه خانواده پژوهی، 4(13)، 5-16.
- شکوهی یکتا م. و پرند ا. (1386) . آموزش در منزل جایگزین آموزش در مدرسه. فصلنامه خانواده پژوهی، 3(10)، 639-621.
- شکوهی یکتا م. و پرند ا. (1386) . آموزش روش حل مسئله به والدین و تاثیر آن بر رفتار کودکان. مجله علوم روانشناختی، 6(22)، 150-134.
- به پژوه ا. ، خانجانی م. ، حیدری م. و شکوهی یکتا م. (1386) . بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر عزت نفس دانش آموزان نابینا. فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش در سلامت روانشناختی، 1(3)، 29-37.
- فقیهی ع. ، غباری بناب ب. ، خدایاری فرد م. و شکوهی یکتا م. (1385) . بررسی الگوی دینداری از منظر قران و سنت. فصلنامه اندیشه دینی، 19(19)، 70-41.
- پرند ا. ، فقیهی ع. و شکوهی یکتا م. (1385) . مطالعه تطبیقی سبکهای فرزندپروری. تربیت اسلامی، 2(3)، 140-115.
- خدایاری فرد م. ، شکوهی یکتا م. و غباری بناب ب. (1384) . رابطه بین عوامل تنش گر و نشانگان تنیدگی یا راه های مقابله در دانشجویان. مجله علوم روانشناختی، 4(14)، 158-137.
- شکوهی یکتا م. و پرند ا. (1382) . برنامههای بعداز مدرسه. فصلنامه تعلیم و تربیت، 19(4)، 96 - 67.
- علی اکبری زاده . و شکوهی یکتا م. (1381) . تلویزیون و ادراک کودکان. فصلنامه تعلیم و تربیت، 18(3)، 56-33.
- غباری بناب ب. ، شکوهی یکتا م. و خدایاری فرد م. (1381) . گذری بر سیر تحول تهیه مقیاس ها در سنجش نگرش مذهبی. مطالعات باستان شناسی، 162-163(50-51)، 203-220.
- بشاورد س. ، شکوهی یکتا م. ، حجازی موغاری ا. و به پژوه ا. (1380) . تأثیر آموزش راهبردهای شناختی- فراشناختی (روش خودآموزی) بر عملکرد حل مسأله ریاضی دانش آموزان کم توان ذهنی. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 1(2)، 171-186.
- شکوهی یکتا م. ، کاووسی ش. و علی اکبری زاده . (1380) . مقایسه نگرش دانشآموزان ایرانی و آمریکایی نسبت به دوستی با دانشآموزان ناتوان. مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، 31(1)، 201 - 181.
- خدایاری فرد م. ، غباری بناب ب. و شکوهی یکتا م. (1380) . کستره پژوهشهای روانشناختی در حوزه دین. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی، 6(4)، 45-53.
- خدایاری فرد م. ، شکوهی یکتا م. و غباری بناب ب. (1379) . آماده سازی مقیاس نگرش مذهبی دانشجویان. روانشناسی، 4(3)، 268-285.
- قهقهایی ا. و شکوهی یکتا م. (1379) . نحوه مقابله با تنیدگی در بین دانشآموزان تیزهوش و عادی. فصلنامه استعدادهای درخشان، 9(1)، 35 - 15.
- غیاث فخری ع. و شکوهی یکتا م. (1377) . تأثیر برنامه"پی ال یو"در تغییر نگرش دختران پایه اول راهنمایی نسبت به دانشآموزان استثنایی. اندیشه و رفتار در روان شناسی بالینی- دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، -(15)، 68 - 62.
- شکوهی یکتا م. و کاووسی چاهک ش. (1377) . بررسی بازخورد دانشآموزان عادی نسبت به دوستی با دانشآموزان معلول. روانشناسی، 2(5)، 64 - 49.
- شکوهی یکتا م. ، کاووسی ش. و اکبری زاده ع. (1376) . مقایسه نگرش دانشجویان ایرانی، آمریکایی و چینی نسبت به بیماریهای روانی. اندیشه و رفتار (روانشناسی کاربردی)، 3(1و2)، 94 - 85.
- شکوهی یکتا م. (1362) . معرفی کتاب آیین تربیت. رشد آموزش معارف اسلامی، -(13)، 64-65.
- شکوهی یکتا م. (1362) . معرفی کتاب ابن سینا و تدبیر منزل. رشد آموزش معارف اسلامی، -(11)، 25 - 23.
- شکوهی یکتا م. (1361) . اغماض و چشم پوشی از بدی متربی. رشد آموزش معارف اسلامی، 61-62(5)، 29 - 28.
- شکوهی یکتا م. (1361) . از سیره معصومین ( ع ) ( 4 ) : پند و اندرز. روانشناسی و دین، 61-62(4)، 41 - 40.
- شکوهی یکتا م. (1361) . شرکت در بازی کودکان. رشد آموزش معارف اسلامی، 61و62(3)، 32 - 30.
- شکوهی یکتا م. (1361) . تربیت را از سیره معصومین ( ع ) بیاموزیم : بصیرت مربی. رشد آموزش معارف اسلامی، 61-62(1)، 47 - 45.
کتاب های غیر از تالیف و ترجمه
مقالات چاپ شده در نشریات بینالمللی
- Lotfi S. , T. Ward R. , S. Mathew A. , Shokoohi-yekta M. , Rostami R. , Motamed Yeganeh N. , L. Larson C. & Lee H. (2022) . Limited Visual Working Memory Capacity in Children with Dyslexia: An ERP Study. The officila journal of the International Society for Neurofeedback & Research, 9(2), 98-109.
- Lotfi S. , Rostami R. , Shokoohi-yekta M. , T.Ward R. , Motamed Yegane N. , S.Mathew A. & Lee H. (2020) . Effects of computerized cognitive training for children with dyslexia: An ERP study. JOURNAL OF NEUROLINGUISTICS, 55(100904), -.
- [] [. , Beh Pazho A. , Shokoohi-yekta M. , Sorbi M. & Farahzadi M. (2019) . The Relationship between Cognitive-Behavioral Skills and Mother-Child Interaction with Symptoms of Conduct Disorder and Oppositional Defiant Disorder in Children with ADHD. JOURNAL OF COMMUNITY HEALTH, 7(4), .
- Shokoohi-yekta M. & Motamed Yeganeh N. (2018) . Effectiveness of Cognitive Based Problem Solving Skills on Changing Parenting Styles and Reducing Parental anger. International Journal of Multidisciplinary Thought, 7(3), 277–288.
- Mahmoudy M. , Akbari Zardkhaneh S. , Bagher Zadeh A. , Ghabari Banab B. , Shokoohi-yekta M. , Moradi H. & Pouretedmad H. (2018) . An Autism Screening Expert System: Reliability, Validity and Factorial Structure. Autism Open Access, an open access journal, 08(03), 1000230.
- Kashani-vahid L. , Afrouz G. , Shokoohi-yekta M. & Ghabari Banab B. (2017) . Can a creative interpersonal problem solving program improve creative thinking in gifted elementary students?. Thinking Skills and Creativity, 24(24), 175-185.
- Motamedi F. , Ghabari Banab B. , Beh Pazho A. , Shokoohi-yekta M. & Afrouz G. (2017) . Developing an Emotional Intelligence Program Training and Study Its Effectiveness on Emotional Intelligence of Adolescents with Emotional and Behavioral Problems That Living in Single Parent Families. Journal of Education and Learning, 6(2), 101.
- Kabiri M. , Ghazi Tabatabaei M. , Bazargan A. , Shokoohi-yekta M. & Kharazi S. (2017) . Diagnosing Competency Mastery in Science: An Application of GDM to TIMSS 2011 Data. APPLIED MEASUREMENT IN EDUCATION, 30(1), 27-38.
- Shokoohi-yekta M. , Lotfi S. , Rostami R. , M. Sawtelle S. & Salehi M. (2013) . Neuroscience-Based Visual-Spatial Working Memory Training and its Transfer Effects on the Attention of Dyslexic Children. herald journal of Education and General Studies, 2(5), 162-166.
- Shokoohi-yekta M. , Paul Harnett . , Parand A. & Ameneh Shahaeian . (2011) . The short - term impact of a problem - solving skills program for parents. Clinical Psychologist, 15(2), 85-89.
- Ahmad Ahmadian . , Parand A. & Shokoohi-yekta M. (2011) . Effects of teaching problem solving strategies to parents of pre - teens : a study of family relationship. Procedia-Social and Behavioral Sciencess, 15(---), -.
- Shokoohi-yekta M. , Nayereh Zamani . & Ahmadi A. (2011) . Anger in mothers of children with disabilities: effects of occupation an level of education. Procedia-Social and Behavioral Sciencess, 15(---), 712-716.
- Shokoohi-yekta M. , Parand A. , Nayereh Zamani . , Salahadin Lotfi . & Maryam Ayazi . (2011) . Teaching problem - solving for parents: effects on childrens misbehavior. Procedia-Social and Behavioral Sciencess, 30(---), 163 - 166.
- Ahmad Beh Pajooh . , Ahmad Ahmadi . , Shokoohi-yekta M. , Ali Asgary . & Beh Pazho A. (2011) . The effect of social stories on reduction of challenging behaviours in autistic children. Procedia-Social and Behavioral Sciencess, 15(15), 351-355.
- Shokoohi-yekta M. , Parand A. , Nayereh Zamani . , Maryam Ayazi . & Salahadin Lotfi . (2011) . Efficacy of Teaching New Parenting Strategies based on Problem Solving Approach. Procedia-Social and Behavioral Sciencess, 30(---), 167-170.
- Shokoohi-yekta M. , Nayereh Zamani . , Parand A. , Maryam Ayazi . & Salahadin Lotfi . (2011) . Effects of anger management workshops on mothers of children with special needs. Procedia-Social and Behavioral Sciencess, 30(---), 159-162.
- Shokoohi-yekta M. , Nayereh Zamani . & Ahmadi A. (2011) . Anger management training for mothers of mildly mentally retarded and slow learner children: effects on mother - child relationship. Procedia-Social and Behavioral Sciencess, 15(---), 722-726.
- Shokoohi-yekta M. & Jo M Hendrickson . (2010) . Friendships with peers severe disabilities american and iranian secondery student ideas about being a friend. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 45(1), 23-37.
- Khodayarifard M. , Shokoohi-yekta M. & Hamot Ge . (2010) . Effects of Individual andGroup CognitiveBehavioralTherapy for Male Prisoners in Iran. INTERNATIONAL JOURNAL OF OFFENDER THERAPY AND COMPARATIVE CRIMINOLOGY, 54(5), 743-755.
- Parand A. , Afrouz G. , Mansour M. , Shokoohi-yekta M. , Besharat M. & Khooshabi K. (2010) . Developing stress management program for mothers of children with ADHD and its effectiveness on their mental health. Procedia-Social and Behavioral Sciencess, 5(5), 1135-1139.
- Shokoohi-yekta M. , Nayereh Zamani . & Parand A. (2010) . Efficacy of anger management training based on cognitive - behavioral approach on mothers of children with mental retardation : 1 - year follow - up. Procedia-Social and Behavioral Sciencess, 5(---), 1434-1447.
- Shokoohi-yekta M. , Parand A. & Nayereh Zamani . (2010) . Anger management instruction for mothers: a cognitive behavioural approach. Procedia-Social and Behavioral Sciencess, 5(---), 1371-1375.
- Shokoohi-yekta M. , Beh Pazho A. , Ghabari Banab B. , Zamani N. & Parand A. (2010) . Instructing anger management skills for mothers of mentally retarded children: effects on mother-child relationship. Procedia-Social and Behavioral Sciencess, 5(1), 1438-1441.
- Khodayarifard M. , Ghabari Banab B. , Shokoohi-yekta M. , Faghihi A. , Beh Pazho A. , Afrouz G. , Abedi Y. & Paknezhad M. (2008) . DEVELOPING A RELIGIOSITY SCALE FOR IRANIAN COLLEGE STUDENTS. Journal of Psychology and Education:Quarterly Journal of Tehran University, 38(3), 23-45.
- Shokoohi-yekta M. (2003) . High school course - taking: Its relationship to achievement. JOURNALS OF GERONTOLOGY SERIES B-PSYCHOLOGICAL SCIENCES AND SOCIAL SCIENCES, 2(5), 73-91.
- Hamot Gregory E . , Shokoohi-yekta M. & Sasso Gary M . (2000) . Civic competencies and students with disabilities. ERIC Clearinghouse for Social Studies/Social Science Education, 29(2), 33-45.
- Hamre Nietupski Susan . , Hendrickson Jo . , Nietupski John . & Shokoohi-yekta M. (1997) . Regular educators perceptions of facilitating freindships of students with moderate severe or profound disabilities with nondisabled peers. Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 29(2), 102-117.
- Shokoohi-yekta M. & Paul M Retish . (1996) . Differential coursework of students with disabilities in high school. Career Development for Exceptional Individuals, 19(1), 49-60.
- Jo M Hendrickson . & Shokoohi-yekta M. (1996) . Middle and high school students perceptions of being friends with peers with severe disabilities. EXCEPTIONAL CHILDREN, 63(1), 19-28.
- Shokoohi-yekta M. & Kavale Kenneth A . (1994) . Effects of increased high school graduation standards on college entrance examination performance of students with learning disabilities. Learning Disabilities Research and Practice, 9(4), 213-218.
- Robert Gable . , Shokoohi-yekta M. , J Hendrickson . & C Young . (1992) . Preservice preparation and classroom practices of teachers of students with emotional/behavioral disorders. BEHAVIORAL DISORDERS, 17(2), 126-134.
- G Sasso . , J Hendrickson . , N Mundschenk . , Shokoohi-yekta M. , L Kelly . & A Plagmann . (1992) . Social behavior identified through an informant - based assessment procedure : Normative data across age and gender. In R. Rutherford Jr. S. R. Mathur ( Eds ). Monograph in Behavioral Disorders: Severe behavior disorders of children and youth, 15(---), 44-56.
- Shokoohi-yekta M. (1991) . Attitudes of Chinese and American male students toward mental illness. INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL PSYCHIATRY, 37(3), 192-200.
- C Young . , J Hendrickson . , R Gable . & Shokoohi-yekta M. (1732) . Comparison of teacher training content and classroom practices of teachers of behaviorally disordered students: Do they practice what we preach. AEL Minigrant Report Series, -(28), -.
- احمدی ا. ، به پژوه ا. و شکوهی یکتا م. (1396) . اثربخشی برنامۀ آموزش مهارتهای پایۀ ریاضی بر پیشرفت ریاضی کودکان با عملکرد پایین از نظر مهارتهای حافظۀ فعال و پیش ریاضی. فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان، 2(5)، 85-102.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. و جمالی ع. (1395) . آموزش برنامه تربیت کودک اندیشمند به مادران و تأثیر آن بر خشم و رابطه با فرزندان. دو فصلنامه آسیب شناسی، مشاوره و غنی سازی خانواده، 2(1)، 1-14.
- خدایاری فرد م. ، اکبری زردخانه س. ، غباری بناب ب. ، شکوهی یکتا م. ، افروز غ. ، فقیهی ع. ، طهماسب کاظمی ب. و زندی س. (1395) . اثربخشی برنامه تعاملی مهارتهای زندگی مبتنی بر آموزه های دینی بر دینداری دانشجویان: مطالعه مقدماتی. پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، 2(1)، 9-31.
- شکوهی یکتا م. (1394) . اثربخشی برنامه آشنایی والدین با فرایند تحول نوجوانی میانی بر تعامل با فرزندان. تحول روانشناختی کودک، 1(5)، -.
- شکوهی یکتا م. ، اکبری زردخانه س. و سهراب پور غ. (1394) . اثربخشی کارگاه آموزشی کودک اندیشمند بر شیوههای فرزندپروری والدین و مشکلات رفتاری کودکان پیشدبستانی. تحول روانشناختی کودک، 1(4)، -.
- شکوهی یکتا م. و زمانی ن. (1391) . پیشگیری از مشکلات رفتاری کودکان در خانواده: کاربرد مدیریت خشم. آرامش، 00(28)، 39-66.
- فقیهی ع. ، شکوهی یکتا م. و پرند ا. (1390) . نگرش انسان شناختی اسلامی و بازتاب آن در سلامت روانی. تازه ها و پژوهش های مشاوره، 10(37)، 61-85.
- شکوهی یکتا م. ، زمانی ن. و پرند ا. (1387) . تاثیر کارگاه آموزشی مدیریت خشم بر مادران کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر و دیرآموز. Die Rehabilitation، 1(3)، 22-28.
- شکوهی یکتا م. ، زمانی ن. و پرند ا. (1386) . تأثیر کارگاه آموزشی مدیریت خشم بر مادران کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر و دیرآموز. Die Rehabilitation، 1(3)، 22-28.
- شکوهی یکتا م. (1385) . آموزش مسایل جنسی به کودک و نوجوان گذری بر پژوهشهای انجام شده. کتاب تشخیص و درمان اختلالات روان شناختی کودک و نوجوان، -(---)، 347-321.
- شکوهی یکتا م. و اکبری زاده ع. (1381) . بررسی عفو و بخشش در رواندرمانی. مجله علمی کاربردی دفتر مرکزی مشاوره، 1(3)، 65 - 45.
- شکوهی یکتا م. (1365) . روش های بررسی اهداف تربیت و تعلیم اسلامی. تربیت، -(9)، 61-62و12-15.
- شکوهی یکتا م. (1365) . دوران حساس بلوغ. تربیت، -(---)، 98-103.
- شکوهی یکتا م. (1362) . نام نیکو. پیوند، -(44)، 48-51.
- شکوهی یکتا م. (1361) . مربی باید بدی را با نیکی پاسخ گوید. روانشناسی و علوم تربیتی » رشد معلم »، -(2)، 45 - 44.
- شکوهی یکتا م. (1361) . بدی را با نیکی دفع کنید. پیوند، -(44)، 47 - 44.
- شکوهی یکتا م. (1361) . گزیدههایی از کتب تربیت و تعلیم اسلامی: تدابیر المنازل اوالسیاسات الاهلیه. پیوند، -(48)، 49 - 47.
همایشهای بینالمللی
- Shokoohi-yekta M. , Sajjadi S. & Ghasemzadeh S. (2022). The Effectiveness of the Raising Thinking Child Program (RTC) on Parental Self-Efficacy and Problem Solving of Gifted Children’s parents. Asia-Pacific Federation on Giftedness (APFG). Taipei.
- Shokoohi-yekta M. & Motamed Yeganeh N. (2018). Effectiveness Of Cognitive Based Problem Solving Skills On Changing Parenting Styles And Reducing Parental anger. International Journal of Arts & Sciences (IJAS). Toronto.
- Shokoohi-yekta M. , Parand A. , Ali Mohammadi S. & Akbari Zardkhaneh S. (2015). Effectiveness of Training Problem Solving Skills on Parents' Stress and Parenting Styles. 14th European Congress of Psychology. Milan.
- Shokoohi-yekta M. , Zamani N. , Alimohammadi Malayeri S. , Pourkarimi J. & Rafie Khah M. (2015). EFFECTIVENESS OF ANGER MANAGEMENT TRAINING ON MOTHERS' PSYCHOLOGICAL WELL-BEING COMPONENTS. The 14th European Congress of Psychology. Milan.
- Shokoohi-yekta M. & Ali Mohammadi S. (2015). Effectiveness of Psychosocial Skills Training (PST) Package on Drivers' Mental Health. 14th European Congress of Psycholog. Milan.
- Shokoohi-yekta M. , Tamrchi F. & Ali Mohammadi S. (2015). Designing and Investigating the Efficacy of a Forgiveness Training Program on Enhancing Marital satisfaction. The European Conference on Psychology and the Behavioral Sciences (ECP2015)..
- Shokoohi-yekta M. & Ali Mohammadi S. (2015). Effects of Advanced Parenting Training on Children’s Behavioral Problems and Family Problem Solving. 6th World Conference on Psychology, Counseling and Guidance, WCPCG-2015. Antalya.
- Shokoohi-yekta M. , Ali Mohammadi S. , Akbari Zardkhaneh S. & Mahmoudy M. (2015). Effectiveness of an intervention program to improve parentadolescent relationships. 6th World Conference on Psychology, Counseling and Guidance, WCPCG-2015. Antalya.
- Shokoohi-yekta M. , Ghabari Banab B. , Alimohammadi Malayeri S. , Zamani N. & Pourkarimi J. (2015). The relationship between anger and coping strategies of mothers of children with special needs. 6th World Conference on Psychology, Counseling and Guidance, WCPCG-2015. Antalya.
- Shokoohi-yekta M. , Kashani Vahid L. , Kharrazi K. , Ghabari Banab B. & Afrouz G. (2015). Creative Interpersonal Problem Solving Program: Improving Problem Solving Skills and Igniting Creativity in Elementary Schools. Sixth International Conference of Cognitive Science (ICCS 2015). Tehran.
- Shokoohi-yekta M. , Davaee M. & Zamani N. (2015). Instruction of Interpersonal Problem Solving for Preschool and Primary Elementary School Children: A Preventive Cognitive Approach. Sixth International Conference of Cognitive Science (ICCS 2015). Tehran.
- Rostami R. , Shokoohi-yekta M. , Motamed Yegane N. & Hasanzadeh S. (2015). The effectiveness of working memory training on reading performance of children with reading disability: An ERP study. Sixth International Conference of Cognitive Science (ICCS 2015). Tehran.
- Hendrickson J. , Parand A. & Shokoohi-yekta M. (2014). Stress Management Training Effects for Mothers of Iranian Children with ADHD. 38th Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders (TECBD)..
- Shokoohi-yekta M. , Mahmoudi M. & Ghabari Banab B. (2013). Online expert system for screeining autism: an item analysis. 3rd World Conference on Innovation and Computer Sciences 2013..
- Shokoohi-yekta M. , Akbari Zardkhaneh S. & Qahvehchi F. (2013). Effects of the problem solving and anger control training on instructional methods and mental health of preschool teachers. 5th International Conference of Cognitive Science (ICCS2013). Tehran.
- Shokoohi-yekta M. , Lotfi S. , Rostami R. , Salehi Azari M. & Ayazi M. (2013). Neuroscience-Based Visual-Spatial Working Memory Training and its Transfer Effects on the Attention of Dyslexic Children. 3rd World Conference on Innovation and Computer Sciences 2013..
- Shokoohi-yekta M. , Mahmoudi M. , Ghabari Banab B. , Akbari Zardkhaneh S. & Lotfi S. (2013). Designing an expert system to screen for autism: Investigating psychometric properties. 3rd World Conference on Innovation and Computer Sciences 2013..
- Shokoohi-yekta M. , Lotfi S. , Rostami R. & Habib Nejad M. (2013). Brain Training by BrainWare Safari: The Transfer Effects on the Visual Spatial Working Memory of Students with Reading Problems. 3rd World Conference on Innovation and Computer Sciences..
- Shokoohi-yekta M. , Mahmoudi M. , Ghabari Banab B. , Bagherzadeh A. , Moradi Sabzevar H. , Pouretedmad H. , Akbari Zardkhaneh S. & Lotfi S. (2013). Developing Autism Screening Expert System (ASES). 3rd World Conference on Innovation and Computer Sciences 2013. Antalya.
- Khodayarifard M. , Ghabari Banab B. , Shokoohi-yekta M. , Faghihi A. , Beh Pazho A. , Afrouz G. , Abedini Y. & Paknezhad M. (2013). Developing a Religiosity Scale for Iranian College Student. World Conference on Psychology and Sociology 2012..
- Khodayarifard M. , Ghabari Banab B. , Shokoohi-yekta M. , Faghihi A. , Beh Pazho A. , Afrouz G. , Abedini Y. & Paknezhad M. (2012). Developing a Religiosity Scale for Iranian College Students. WORLD CONFERENCE on PSYCHOLOGY and SOCIOLOGY. Antalya.
- Ghabari Banab B. , Mahmoudy M. & Shokoohi-yekta M. (2012). Application of Expert system in Diagnosis and Rehabilitation of Children with Developmental Disabilities. 5th International Congress of Child and Adolescent Psychiatry. Tehran.
- Shokoohi-yekta M. , Zamani N. & Pourkarimi J. (2012). Evaluation of Anger Control Training Based on Cognitive-Behavioral Approach on High School Students' Anger Trait and Expression. 5th International Congress of Child and Adolescent Psychiatry. Tehran.
- Ghabari Banab B. , Shokoohi-yekta M. , Sharifi A. , Rashidi A. , Ebadi S. & Pirzadi H. (2012). The Impact of Direct Instruction on Learning Mathematical Concepts in Children with Mathematics Disorder. Irnainan 5th international congress of child and adolescent Psychiatry. Tehran.
- Pirzadi H. , Ghabari Banab B. , Shokoohi-yekta M. , Hasanzadeh S. & Sharifi A. (2012). The Impact of Teaching Phonemic Awareness by Means of Direct Instruction on Reading Achievement of students with Reading Disorder. 5th International Congress of Child and Adolescent Psychiatry. Tehran.
- Bagherzadeh A. , Mahmoudy M. , Moradi H. , Pouretedmad H. , Ghabari Banab B. & Shokoohi-yekta M. (2012). An Online Expert System for Screening Autism. پنجمین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان. Tehran.
- Shokoohi-yekta M. , Parand A. & Salem S. (2011). Effects of Cognitive-Behavioral Stress Management on Parent-Child Relationship and Mental Health of Mothers of Children with ADHD. 3rd International Congress on ADHD. Berlin.
- Parand A. , Salem S. & Shokoohi-yekta M. (2011). Effects of Teaching Problem Solving skills on Attention And Social Skills of Students with ADHD. 3rd International Congress on ADHD. Berlin.
- Shokoohi-yekta M. , Zamani N. , Pourkarimi J. , Lotfi S. & Ayazi M. (2011). Using cognitive behavior instructional package to control anger effects on Parent-Child Relationship. 7th International Congress of Cognitive Psychotherapy clinical Science. Istanbul.
- Shokoohi-yekta M. , Zamani N. , Lotfi S. & Ayazi M. (2011). Effects of Cognitive-Behavioral Instructions on Anger Control in Teachers of Students with Mental Retardation: A Follow-Up Study. 7th International Congress of Cognitive Psychotherapy clinical Science. Istanbul.
- Shokoohi-yekta M. , Zamani N. , Parand A. , Akbari Zardkhaneh S. , Lotfi S. & Ayazi M. (2011). Effectiveness of Anger Management Training on Emotional Self-Regulation of Parents. 7th International Congress of Cognitive Psychotherapy clinical Science. Istanbul.
- Shokoohi-yekta M. , Parand A. & Ahmadi A. (2011). Effect of teaching problem solving strategies to parents of pre-teens: a study of family relationship. 3rd World Conference on Educational Sciences. Istanbul.
- Shokoohi-yekta M. , Zamani N. & Ahmadi A. (2011). Anger management training for mothers of mildly mentally retarded and slow learner children: effect of mother-child relationship. 3rd World Conference on Educational Sciences. Istanbul.
- Shokoohi-yekta M. , Zamani N. & Ahmadi A. (2011). Anger in mothers of children with disabilities: effect of occupation and level of education. 3rd World Conference on Educational Sciences. Istanbul.
- Shokoohi-yekta M. , Beh Pazho A. , Ghabari Banab B. , Zamani N. & Parand A. (2010). Instructing anger management skills for mothers of mentally retarded children: effects on mother-child relationship. World Conference on Psychology, Counselling and Guidance-2010..
- Shokoohi-yekta M. , Parand A. & Zamani N. (2008). Effect of anger management training on mother-child interaction. 10th International congress of behavioral medicine: Drawing from traditional sources and basic research to improve health of individuals. Tokyo.
- شکوهی یکتا م. ، زمانی ن. و معتمد یگانه ن. (1394). اثربخشی آموزش حل مسئله گروهی بر بهبود روابط بین فردی و مهارتهای حل مسأله در دانش¬آموزان دیرآموز. هفتمین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان. تهران.
- نحوی ع. ، ناصری ح. ، تاهباززاده مقدم ا. ، جمشیدی ا. ، دهقان زاده ا. ، ارباب نفتی م. ، لقا م. ، نیک نژاد م. ، گل میرزایی ع. ، راستین م. ، آشوری م. ، پویاکیان م. ، تهرانچیان ه. ، فراهانی آ. ، حسنوند م. ، نیلی م. ، توکلی س. ، سمیعی س. ، حاجی آقاسی س. ، حسینی م. ، عربلو م. ، کلاهگر م. ، انوشه پور ف. ، لطفی خ. ، خلیلی ن. ، صادقی ب. ، قادریان آ. ، اذانگو م. ، برهمند م. ، یزدانی ا. ، طبیب خویی ا. ، احمدپور سامانی س. ، همت آبادی م. ، اکبرشاهی ح. ، خسروشاهی ا. ، بستان منش مقدم س. ، صفری ب. ، آقایی م. ، خاکپور ز. ، دوستوندی زرکش س. ، سنندجی پ. ، جلالی زاده پ. ، شکیبا ع. ، مسعودی ح. ، فردوسی ط. ، شکوهی یکتا م. و طالع ماسوله م. (1390). آموزش جامع رانندگان اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از طریق بومی سازی استاندارد روز اروپا برای اولین بار در خاورمیانه.. یازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک. تهران.
مدیر مسئولی ، سردبیری و ...